Μπορούμε να διαβάσουμε στα μαρμάρινα πρόσωπα του Μουσείου φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά, ιδιότητες, χαρακτήρες; Πώς μπορούμε σήμερα, αιώνες μετά την κατασκευή τους, να καταλάβουμε ποιος εικονίζεται; Οι μαθητές υιοθετούν πορτρέτα του Μουσείου και γνωρίζονται με τον κόσμο και τα μυστικά αυτής της τέχνης από τη μεριά του δημιουργού και του θεατή. Σε ένα βιωματικό παιχνίδι κατανόησης του πορτρέτου, καλούνται ως δημιουργοί ή παραγγελιοδότες να προβάλουν στους θεατές-συμμαθητές τους τη δική τους αινιγματική αυτοφωτογραφία ή τη φωτογραφική τους απεικόνιση από κάποιον συμμαθητή τους με τα προσωπικά τους σύμβολα, ύφος και χρήση.
 

 

Βάση προγράμματος και βοηθητικά μέσα

Βάση του προγράμματος αποτελούν τα εκθέματα του Μουσείου. Ως βοηθητικά μέσα θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος:

  • μιμήσεις αρχαίων πορτρέτων που οι μαθητές μπορούν να αντιλαμβάνονται και με την όραση και με την αφή
  • αρχαίες φιλολογικές και εικονογραφικές πηγές για την έρευνα και τις παρουσιάσεις των μαθητών
  • αντικείμενα που μπορεί να λειτουργήσουν ως σύμβολα στις φωτογραφίες των μαθητών
  • φορητά ηλεκτρονικά μέσα και εκτυπωτές
  • υλικά συγγραφής και δημιουργίας

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από τους Αρχαιολόγους - Φροντιστές στον πρώτο όροφο του Μουσείου και σε κινητά εργαστήρια.

Υλικό για προαιρετική ενασχόληση των μαθητών πριν και μετά την επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης

Κατά την επίσκεψη της σχολικής σας ομάδας στο Μουσείο Ακρόπολης, οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τα μυστικά των απεικονίσεων υπαρκτών προσώπων στην αρχαιότητα και σήμερα μέσα από την παρατήρηση, την έρευνα, τη δημιουργία και το παιχνίδι. Η σύντομη προετοιμασία των μαθητών πριν από την επίσκεψη στο Μουσείο μπορεί να κάνει την εμπειρία αυτού του προγράμματος ακόμη πιο εποικοδομητική.

Ενημερωθείτε για το σχετικό υλικό.

Με τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα ο μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να:

  • εξοικειωθεί με την έννοια του πορτρέτου
  • γνωρίσει τα εκθέματα και το περιβάλλον του Μουσείου Ακρόπολης
  • κατανοήσει την έννοια του παρελθόντος και της αλλαγής των εποχών
  • οξύνει τις αισθήσεις του
  • αναπτύξει παρατηρητικότητα, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, φαντασία, προσοχή, μνήμη
  • κατανοήσει την αξία της ομαδικής εργασίας και της συνεργασίας, να αναπτύξει κοινωνικές αρετές
  • καλλιεργήσει την αισθητική του
  • αποκτήσει νέα ενδιαφέροντα και εμπειρίες
  • ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του και να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του
  • ψυχαγωγηθεί

Το πρόγραμμα μπορεί να αποβεί εποικοδομητική μαθησιακή εμπειρία για το μαθητή τόσο ανεξάρτητα όσο και σε συνδυασμό με τη διδακτέα ύλη του σχολικού προγράμματος.

Χρήσιμες Πληροφορίες

Ηλικίες: Α΄ – Γ΄ Λυκείου
Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά
Ημέρες: Τρίτη, Τετάρτη (Παρασκευή για σχολικές ομάδες εξωτερικού)
Ώρες έναρξης: Τρίτη, Τετάρτη στις 9:30 π.μ. και στις 11:30 π.μ.
Αριθμός συμμετεχόντων: Μέγιστη συμμετοχή 50 μαθητές ανά πρόγραμμα. Η σχολική ομάδα 50 μαθητών πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από δύο εκπαιδευτικούς, καθώς μέσα στο Μουσείο οι μαθητές χωρίζονται σε δύο μικρότερες ομάδες των 25 και κινούνται διαφορετικά στο χώρο. Ένας Αρχαιολόγος-Φροντιστής θα συνοδεύει την κάθε ομάδα. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού προγράμματος για κάθε ομάδα των 25 ατόμων.

Αίτηση συμμετοχής
Για τις σχολικές επισκέψεις είναι απαραίτητη η κράτηση μέσω υποβολής ηλεκτρονικού αιτήματος συμπληρώνοντας την ΑΙΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ και αποστέλλοντάς την στη διεύθυνση schoolbookingsattheacropolismuseum [dot] gr. Για διευκρινίσεις μπορείτε να καλέσετε στο 210 9000903 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 9 π.μ. - 5 μ.μ. Εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα για την επιλεγμένη ημερομηνία και ώρα επίσκεψης ή για την συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το σχολείο θα λάβει κωδικό επιβεβαίωσης της κράτησής του.