Αριθμός αντικειμένου
Ακρ. 679
Δημιουργός
Καλλιτέχνης του «Ιππέα Rampin» (;)
Είδος
Έργο πλαστικής
Εποχή
Αρχαϊκή εποχή
Χρονολόγηση
Γύρω στο 530 π.Χ.
Διαστάσεις
Ύψος: 1,2 μ.
Υλικό
Μάρμαρο Πάρου
Θέση
Αίθουσα αρχαϊκής Ακρόπολης
Το κάτω μέρος του σώματος βρέθηκε το 1886 στον ονομαζόμενο «λάκκο των Κορών», το κεφάλι λίγες μέρες αργότερα σε κοντινή απόσταση και το πάνω μέρος του σώματος ανατολικότερα, στα βορειοδυτικά του Ερεχθείου.
Η Κόρη είναι γνωστή ως «Πεπλοφόρος» εξαιτίας του ρούχου που φορά, του πέπλου. Ο πέπλος συγκρατείται στη μέση με ζώνη και στους ώμους με μεταλλικές περόνες, στερεωμένες στις μικρές οπές που υπάρχουν ακόμα. Από κάτω φορά μακρύ χιτώνα με λεπτές πτυχές, που απλώνονται πάνω στα πόδια. Οι φασματοσκοπικές αναλύσεις των χρωμάτων έδειξαν ότι η ζώνη θα ήταν μπλε και πράσινη και ο χιτώνας γαλάζιος με πράσινη ταινία στον λαιμό. Ο πέπλος ήταν λευκός, με το μεσαίο τμήμα του διακοσμημένο με κατακόρυφες σειρές μικρών ζώων, πουλιών και ιππέων μέσα σε κόκκινα πλαίσια. Τα πλαίσια ορίζονταν από δύο ταινίες με ανοιχτόχρωμους ρόδακες, ίσως σε πράσινο φόντο. Στην αναδίπλωση και στον ποδόγυρο του πέπλου υπάρχει διπλή ταινία διακοσμημένη με συνεχή σπείρα και ζεύγη φύλλων και με αλυσίδα από έλικες και ανθέμια, που εναλλάσσονται με άνθη λωτού.Τα μαλλιά της Κόρης πέφτουν μπροστά σε μακριές μπούκλες και πίσω τα συγκρατεί ταινία. Καλύπτονται με κόκκινο χρώμα, πιθανότατα το υπόστρωμα για την τελική, καστανή τους απόχρωση. Το ίδιο χρώμα έχουν οι ίριδες των ματιών και τα χείλη, ενώ οι κόρες, τα βλέφαρα και τα φρύδια ίσως τονίζονταν με μαύρο. Στις 35 οπές που ανοίγονται στο κεφάλι, σώζονται υπολείμματα από μεταλλικά στελέχη, τα οποία θα σχημάτιζαν στεφάνη από ακτίνες ή άνθη λωτού. Στις οπές των λοβών των αυτιών στερεώνονταν χάλκινα σκουλαρίκια, ενώ στην κορυφή του κεφαλιού διατηρείται υπόλειμμα στελέχους μηνίσκου.
Το αριστερό χέρι της Κόρης ήταν κατασκευασμένο από ξεχωριστό κομμάτι μαρμάρου και προσαρμοσμένο στην κοιλότητα που βλέπουμε σήμερα. Το δεξί είναι τεντωμένο προς τα κάτω με τα δάχτυλα κλειστά, σαν να κρατούσε κάποιο αντικείμενο. Αυτό, σε συνδυασμό με τη συντηρητική για την εποχή ενδυμασία, οδήγησαν στην υπόθεση ότι δεν πρόκειται για συνηθισμένη Κόρη αλλά για θεά, ίσως την Άρτεμη, που θα κρατούσε βέλος στο δεξί χέρι και τόξο στο αριστερό.
Είναι έργο σπουδαίου αθηναίου καλλιτέχνη, ίσως του ίδιου που φιλοτέχνησε τον «Ιππέα Rampin» (Ακρ. 590), τα αγάλματα κυνηγετικών σκύλων (Ακρ. 143, Ακρ. 525 και Ακρ. 550) και άλλα γλυπτά της Ακρόπολης.
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας
Η χρήση των δεδομένων σας περιγράφεται στις ρυθμίσεις απορρήτου