Πετεινός που προέρχεται πιθανόν από ανάθημα. Τα φτερά της ουράς και του λαιμού παριστάνονται εγχάρακτα και ανάγλυφα. Το πτηνό προτάσσει το μικρό ανασηκωμένο κεφάλι του στο οποίο είναι έντονες δύο κυκλικές οπές που δηλώνουν τα μάτια. Το λειρί και το λοφίο του κόκορα διακοσμούνται με μικρές στιγμές. Κάτω από τη δεξιά φτερούγα και σε άμεση επαφή με το πόδι του ζώου διατηρείται ο αντίχειρας ενός χεριού. Προφανώς μια μορφή, ίσως ο ιδιοκτήτης του, κρατούσε αρχικά τον πετεινό από τα πόδια πριν τον ρίξει σε κοκορομαχία, αγαπητή ενασχόληση στην αρχαιότητα.
Ο πετεινός συνδέεται άμεσα με την Αθηνά. Η ετοιμοπόλεμη φύση του παραπέμπει στη θεά του πολέμου αλλά το γεγονός ότι αποτελεί ένα από τα παλαιότερα οικόσιτα ζώα τον συνδέει με την ιδιότητα της Αθηνάς Εργάνης. Επιπλέον, οι παναθηναϊκοί αμφορείς μέχρι το τέλος του 5ου αι. π.Χ., απεικονίζουν, στην κύρια όψη τους, πετεινούς πάνω σε κίονες να πλαισιώνουν την Αθηνά Πρόμαχο, καθώς ο κόκορας σηματοδοτούσε την έναρξη των αγωνισμάτων. Έχει υποστηριχθεί ότι μετά τη νίκη σε αγώνες κοκορομαχίας οι νικητές αφιέρωναν ειδώλια πετεινών.
De Ridder, A., Bronzes Trouvés sur l' Acropole d'Athènes, Paris, 1896, σελ. 196, εικ. 176, αρ.κατ. 535 Blümel, C., Tierplastik: Bildwerke aus fünf Jahrtausenden, Berlin, 1939, σελ. 11, εικ. 83, αρ.κατ. 87 Bruneau, P., «Le motif des coqs affrontes dans l’imagerie antique», Bulletin de Correspondance Hellénique 89, 1965, σελ. 99, εικ. 7 Hoffmann, H., «Hahnenkampf in Athen. Zur Ikonologie einer attischen Bildformel», Revue Archéologique Fasc. 2, 1974, σελ. 213, εικ. 18 Fuchs, W., Floren, J., Die griechische Plastik, I: Die geometrische und archaische Plastik, München, 1987, σελ. 307 υποσημ. 51 Hoffmann, H., «Why did the Greeks Need Imagery? An Anthropological Approach to the Study of Greek Vase Painting», Hephaistos 9, 1988, σελ. 154, πίν. 17 Kathariou, K., «Cocks and cockfights on cock lekythoi», Numismatica e Antichità Classiche 35, 2006, σελ. 113 υποσημ. 69