Ανασύνθεση της στήλης πο απεικονίζει την ίδρυση του ιερού του Ασκληπιού. Απαρτίζεται από μία πλάκα με ανάγλυφες παραστάσεις και στις δύο όψεις και τον πεσσό που τη στηρίζει. Η ανασύνθεση περιλαμβάνει αυθεντικά κομμάτια και αντίγραφα και βασίστηκε σε δύο παρόμοια μνημεία, τα οποία έχουν σωθεί αποσπασματικά.
Στην κύρια όψη της πλάκας εικονίζεται ο ιδρυτής του αθηναϊκού Ασκληπιείου Τηλέμαχος μπροστά στον Ασκληπιό και την κόρη του Υγεία. Η νεαρή γυναίκα κάθεται σε ιερή τράπεζα, κάτω από την οποία βρίσκεται ένας σκύλος μολοσσός, ενώ μεταξύ των δύο μορφών διακρίνονται αναρτημένα ιατρικά εργαλεία.
Στην πίσω όψη εικονίζεται η πύλη του ιερού και ένας πελαργός πάνω σε κορμό δέντρου, ο οποίος υπαινίσσεται τη θέση του ιερού κοντά στο πελαργικό ή πελασγικό τείχος. Δεξιά υπάρχει η πλώρη ενός πλοίου, ένας μολοσσός, ένα ανάγλυφο σε πεσσό με σκηνή εγκοίμησης (θεραπεία στη διάρκεια του ύπνου) και η προτομή ενός αλόγου. Το πλοίο υποδηλώνει την έλευση της εικόνας του θεού από το μεγάλο ιερό του Ασκληπιού της Επιδαύρου μέσω της θάλασσας. Η εικόνα έφτασε στο λιμάνι της Ζέας, όπου ιδρύθηκε ένα μικρότερο ιερό, και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα.
Attic Inscriptions Online, https://www.atticinscriptions.com, αρ.κατ. IG II2 4961, IG II2 4960 fr. a and b Svoronos, J.N., Das Athener Nationalmuseum, Athen, 1908-1937, εικ. 162-163 Inscriptiones Graecae II2 , αρ.κατ. 4960, 4961 Walter, O., Beschreibung der Reliefs im kleinen Akropolismuseum in Athen, Wien, 1923, σελ. 152-153, εικ. 316Α, Β, αρ.κατ. 316 Beschi, L., «Il monumento di Telemachos, fondatote dell’ Asclepieion ateniese», Annuario della Scuola archeologica di Atene e delle Missioni italiane in Oriente 45/46, 1967/68, σελ. 381-436 Beschi, L., «Rilievi votivi attici ricomposti», Annuario della Scuola archeologica di Atene e delle Missioni italiane in Oriente 47/48, 1969/70, σελ. 117-132 Travlos, J., Bildlexikon zur Topographie des Antiken Athen, Tübingen, 1971, σελ. 127-128 Walker, S., «Isis Sanctuary on South Slope of the Athenian Acropolis», Annual of the British School at Athens 74, 1979, σελ. 244-248 Beschi, L., «Il rilievo di Telemachos ricompletato», Αρχαιολογικά Ανάλεκτα εξ Αθηνών 15, 1982, σελ. 31-43 Ridgway, B.S., «Painterly and Pictorial in Greek Relief Sculpture», στο W.G. Moon (επιμ.), Ancient Greek Art and Iconography, Madison, 1983, σελ. 198-199, εικ. 13.6, 13.7 Günther, G., Gӧttervereine und Gӧtterversammlungen auf attischen Weihreliefs. Untersuchungen zur Typologie und Bedeutung, Würzburg, 1994, σελ. 146-147, εικ. 25, αρ.κατ. C53 Μάντης, Α., «Ο Luigi Beschi και η Ακρόπολη», Ανθέμιον 6, 2000, σελ. 35-39, εικ. 1 Beschi, L., «Culti stranieri efondazioni private nell'Attica classica: alcuni casi», Annuario della Scuola Archeologica di Atene e delle Missioni Italiane in Oriente, vol. 80.1, 2002, σελ. 13-29, εικ. 5-7 Leventi, I., Hygieia in Classical Greek Art, Archaiognosia Supplementary Volume 2, Athens, 2003, σελ. 134-135, εικ. 15, αρ.κατ. R14 Riethmüller, J.W., Das Asklepieion von Athen: Ein Paradigma, Asklepios. Heiligtümer und Kulte Ι-ΙΙ. Studien zu antiken Heiligtümern 2, Heidelberg, 2005, σελ. 241-243, εικ. 34 Ματθαίου, Α., Μαλούχου, Γ., Συνοπτικός κατάλογος των επιγραφών της Ακροπόλεως, Αθήνα, 2012, σελ. 25 Seifert, Μ., «Kultabbildung und Kultrealität: der Parthenonfries und die Reliefs der Telemachos-Stele in Athen als Beispiele für visuelle Kommunikation», στο H. Beinlich (επιμ.), 9 Ägyptologische Tempeltagung Kultabbildung und Kultrealität, Hamburg, 27 September-1 Oktober 2011, Wiesbaden, 2013, σελ. 297-318, εικ. 7 Παντερμαλής, Δ., Ελευθεράτου, Σ., Βλασσοπούλου, Χ., Μουσείο Ακρόπολης. Οδηγός, Αθήνα, 2016, σελ. 62-63, εικ. 63 Μικεδάκη, Μ., «Το αρχαίο θέατρο του Διονύσου και το παρακείμενο εν άστει Ασκληπιείον: ίαση και λατρεία», Λογείον 9, 2019, σελ. 364-368, εικ. 1