Αντίγραφο της μετόπης 10, η οποία παραμένει στη θέση της στον Παρθενώνα. Μία Αμαζόνα πέφτει νικημένη υψώνοντας την ασπίδα της για να προστατευτεί από τον αντίπαλό της. Η σκηνή διαδραματίζεται στον Άρειο Πάγο, όπου σύμφωνα με τον μύθο έλαβε χώρα η Αμαζονομαχία.
Οι δεκατέσσερις μετόπες της δυτικής πλευράς του Παρθενώνα εικονίζουν την Αμαζονομαχία, τoν αγώνα των νέων της Αθήνας και του βασιλιά τους Θησέα εναντίον των Αμαζόνων. Οι Αμαζόνες, μυθική φυλή γυναικών-πολεμιστών από τον Πόντο, εισέβαλαν στην Αθήνα και απείλησαν την ίδια την Ακρόπολη. Αφορμή για την εισβολή στάθηκε η απαγωγή της βασίλισσάς τους Αντιόπης από τον Θησέα.
Στις μετόπες εναλλάσσονται σκηνές έφιππης Αμαζόνας που καταβάλλει τον πεσμένο στο έδαφος αντίπαλο, με σκηνές όπου και οι δύο αντίπαλοι μάχονται πεζοί. Όλοι οι άνδρες παριστάνονται γυμνοί ενώ οι γυναίκες ντυμένες. Η μεγάλη φθορά των μορφών οφείλεται σε σκόπιμο σφυροκόπημα, ίσως κατά τη μετασκευή του Παρθενώνα σε χριστιανική εκκλησία.
Ο βομβαρδισμός του Παρθενώνα από τον Francesco Morosini τo 1687 δεν έθιξε τις δυτικές μετόπες ενώ η φθορά των μορφών δεν προσέλκυσε τον Thomas Bruce, λόρδο του Elgin, ο οποίος το 1801-1804, όταν η Ελλάδα βρισκόταν υπό οθωμανική κατοχή, απέσπασε μεγάλο μέρος των γλυπτών του Παρθενώνα, τα οποία κατέληξαν στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου.
Σήμερα, τέσσερις από τις δυτικές μετόπες εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης (αρ. 1, 2, 13, 14). Από το μνημείο καταβιβάστηκαν το 2012 προκειμένου να προφυλαχθούν από την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Οι υπόλοιπες εννέα βρίσκονται στην αρχική θέση τους, στον Παρθενώνα, καθώς η καταβίβαση τους δεν είναι δυνατή για τεχνικούς λόγους. Στο Μουσείο έχουν τοποθετηθεί τα γύψινα αντίγραφά τους, εκτός από το αντίγραφο της μετόπης 6 που δεν έχει παραχθεί καθώς η επιφάνεια με την παράσταση δεν διατηρείται.